Un carburator scutereste una dintre cele mai importante părți ale unui scuter. Sarcina sa principală este de a amesteca aer (care vine de la filtrul de aer), benzină (care vine printr-un furtun din rezervorul de benzină) și ulei. Toate aceste trei lucruri sunt principalele și împreună se numesc amestec combustibil-aer.
Lipsa unei singure componente te va împiedica să pornești motorul sau pur și simplu va deteriora cilindrul și pistonul. Majoritatea scuterelor au motoare mici, de 49 cc, care functioneaza in 2 timpi. Daca si tu ai unul la fel, poți alege un carburator pentru scuter in 2 timpi de 49cc de înaltă performanță pentru motorul tău. Un astfel de carburator este de o calitate premium, foarte rezistent, pentru funcționarea bună a scuterului.
Caracteristica unui carburator scuter este că diametrul său scade treptat de la margine la centru și apoi crește din nou. Când motorul funcționează, aerul trece prin carburator. Pe măsură ce fluxul de aer se deplasează spre centru, unde diametrul este minim, se creează o presiune redusă. De îndată ce diametrul tubului carburatorului începe să crească din nou, presiunea se egalizează.
Ansamblul de piese al unui carburator pentru scuter
Carburatorul este o componentă complexă care constă din multe piese individuale fabricate foarte precis și care trebuie să îndeplinească cerințe ridicate. În esență, aceste piese sunt jetul principal, jetul de mers în gol, glisorul, supapa de accelerație, plutitorul și șocul. Aceste componente sunt de obicei realizate din alamă și aluminiu și trebuie manipulate cu mare atenție în timpul modificărilor, curățării etc.
În general, nu este recomandat să procesezi singur piesele, de exemplu prin șlefuire sau pilire. Un carburator bine reglat nu numai că protejează motorul, dar oferă și mai multă putere. Cu carburatorul nou, aproape fiecare scuter poate realiza mai mulți km/h și acest lucru se întâmplă doar pentru că toate componentele funcționează corect.
Pentru ca un carburator scuter să-și facă treaba cât mai bine posibil, piesele individuale trebuie să fie intacte și să nu prezinte semne majore de uzură. Dar dacă carburatorul îți face probleme, poți comanda un nou carburator pentru scuterul tau.
După perioade lungi de oprire și pauză pe timpul iernii, combustibilul vechi poate deveni rășinos în carburator și pot înfunda duzele și canalele. Decât să cureți un carburator vechi și să nu ai siguranță, îți va fi mai convenabil să cumperi un carburator nou. Atunci cand alegi sa achizionezi un carburator nou, trebuie să te asiguri că aceasta se potrivește bine motorului tău. Dacă un carburator este înlocuit cu un alt model sau o dimensiune diferită, acesta trebuie întotdeauna reglat individual la motor.